دستگاه رادیوگرافی

ساخت وبلاگ

رادیوگرافی دندانپزشکی یکی از تجهیزات مهم و کمک کننده در تشخیص صحیح

دندانپزشکان امروزه تجهیزات دندانپزشکی یشرفته ای در اختیار دارند که راه تشخیص و درمان را برای انها ساده تر از قبل کرده است.یکی از تجهیزات مفید در این زمینه دستگاه رادیوگرافی  است که در تشخیص دندانپزشک نقش بسیار مهمی دارد. در برخی از بیمارها مشکلات ناشناخته مانند غده های خطرناک و دیگرمشکلات باع ایجاد مشکل درروند درمان می شود اگر دندانپزشک از وجود انها اطلاعی نداشته باشد ولی تجهیزات تصویربرداری این مشکلات را به طور کامل از بین برده است وبا گرفتن یکعکس ساده تمام وضعیت داخلی دهان بیمار را مشخص می کند.

پزشکان در سایر تخصص ها نیز از این ابزار پرکاربرد استفاده می نمایند و برای تشخیص بهتر نوع اسیب دیدگی و وضعیت داخلی بدن در صورت لزوم بیمار را مجبور به تهیه این عکس می نمایند. پایه اساس کارتجهیزات تصویربرداری با اشعه ایکس است و این میزان اشعه ثابت شده که به بدن انسان اسیبی وارد نمی کند.با تابش اشعه ایکس به قسمت مورد نظر عکس ان بر روی فیلم رادیوگرافی می افتد و پزشک از این طریق می تواند تشخیص دقیقی را ارائه دهد.

دستگاه رادیوگرافی  که اغلب برای عکسبرداری از دندان استفاده می شود مدل ایستاده هستند که بیمار جلوی دستگاه قرار می گیرد در داخل اتاقی که دیوارهای ان سربی است تا اشعه به بیرون نفوذ نداشته باشد سپس اپراتور از بیرون اتاق عکس را می گیرد. ظهور این تصاویر در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می شود و نیاز به مراجعه مجدد بیمار برای گرفتن عکس نیست. سپس بیمار عکس را نزد دندانپزشک متخصص برده و توسط این عکس دندانپزشک می تواند روند درمانی را شروع نمایند.

این دستگاه در قیمت های متنوعی در بازار تجهیزات دندانپزشکی وجود دارد و با توجه به نوع دیجیتال و یا معمولی بودن وسایر امکانات قیمت های ان متفاوت است. در زمان خرید این دستگاه مرکز ویا فرد مورد نظر باید مجوز از سازمان انرژی اتمی داشته باشد در غیر اینصورت نمی تواند دستگاه را خریداری کند. شرکت های فروشنده این دستگاه باید مجوز را دریافت کند و انرا به سازمان انرژی اتمی ارائه دهند در غیر اینصورت دچار تخلف می شوند.

مدل های دیجیتال دستگاه رادیوگرافی  قیمت بالاتری نسبت به مدل های معمولی دارد و از نظر سرعت عملکرد نیز 3 تا 4 برابر بالاتر هستند .بالا بودن صرعت عکسبرداری یکی از مزیت های مهم این تجهیزات است . این سرعت بالا تاثیری در کاهش دقت دستگاه ندارد و با دقت عمل بسیار بالایی این کار را انجام میدهد.در مدلهای دیجیتال دیگر نیازی به ظهور عکس بر روی فیلم نیست و می توان به راحتی از طریق فایل انرا ذخیره و جابه جا کرد که این خود بسیار مهم است.

باید خاطر نشان کنیم که این دستگاه ها هیچ اسیبی به بدن نمی رساند و حتی خانم های بارددار نیز می توانند تحت نظر دکتر از این دستگاه در صورت لزوم استفاده نمایند. میزان اشعه به قدری است که به بافت های داخلی بدن انتقال پیدا نمی کند. بنابراین هیچ نگرانی نیز از این جهت وجود ندارد. تجهیزات دائما در حال به روز شدن و کارامد تر شدن هستند و به سمت و سویی پیش می روند که به راحتی درمان و تشخیص کمک کنند. امر.زه نسبت به گذشته خطاهای انسانی در درمان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده ویکی از دلایل اصلی ان همین تجهیزات هوشمند هستند که مانع از بروز خطا توسط دندانپزشک می شوند.

دستگاه رادیوگرافی   و سایر تجهیزات دندانپزشکی به دلیل اهمیت بالایی که دارند باید از مراکز معتبر خریداری شند. امروزه با گشت وگزاری در اینترنت می توانید به شرکت های تخصصی و معتبر در این زمینه دست پیدا کنید و به راحتی از طریق انها اقدام به خریدی مطمئن نمایید. در گذشته اعتاد لازم برای خرید های اینترنتی وجود نداشتولی امروزه شاهده بیشتر شدن این اعتماد شده ایم تا جایی که اغلب مردم مخصوصا دندانپزشکان و پزشکان برای انجام خریدهای خود اولین گزینه را خرید اینترنتی در نظر می گیرند زیرا هم بسیار راحت تر است و هم صرف زمان کمتری نیاز دارد .

 

دستگاه رادیوگرافی...
ما را در سایت دستگاه رادیوگرافی دنبال می کنید

برچسب : دستگاه رادیوگرافی,رادیوگرافی دندانپزشکی, نویسنده : marzi radiographicomteb بازدید : 190 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1400 ساعت: 16:40